Tworząc swój zawodowy życiorys zastanawiamy się często na jaką wersję dokumentu powinniśmy postawić, aby spełnił oczekiwania potencjalnego pracodawcy. Jedni decydują się na szalenie kreatywne wersje dokumentów, aby zaprezentować wszystkie swoje umiejętności graficzne i zmysł artystyczny jednocześnie. Inni uważają, że proste, skromne wypunktowanie najważniejszych doświadczeń zawodowych jest absolutnie wystarczające. Jak więc napisać idealne CV?
Warto zastanowić się do kogo trafi nasz życiorys. Jeżeli poszukujemy pracy w dziale marketingu, reklamy, czy ogólnie ubiegamy się o kreatywne stanowisko, powinniśmy również w naszym CV pokazać tę kreatywność. W takich przypadkach nietuzinkowe, wyjątkowe CV może okazać się przepustką do wymarzonej kariery. Warto jednak pamiętać, że w każdym CV powinny znaleźć się podstawowe informacje, jak dane osobowe i kontaktowe, doświadczenie zawodowe (nazwy firm, dla których pracowaliśmy, obejmowane stanowiska, zakres obowiązków, lata pracy), ukończone szkoły i kursy, a także kilka słów o naszych mocnych stronach i umiejętnościach, które mogą przydać się na oferowanym stanowisku.
Od nas zależy forma, w jakiej je przedstawimy, jednak nie zapominajmy, że to nadal dokument, który musi wnosić odpowiednią wiedzę na nasz temat.
Jeśli jednak poszukujemy pracy na bardziej podstawowych stanowiskach, albo takiej, w której liczy się precyzja i umiejętności analityczne, warto stworzyć bardziej standardowy dokument. Powinno to być jednak takie CV, które również da się zapamiętać.
Idealne CV to takie, które zawiera wszystkie niezbędne informacje i sprawia, że po jego przeczytaniu, osoba do której trafiło nas zapamięta. Ważne jednak, aby miała z naszym dokumentem aplikacyjnym pozytywne skojarzenia.