Artykuły SEO i artykuły sponsorowane – jak wpływają na pozycjonowanie?

Artykuły SEO i artykuły sponsorowane jak wpływają na pozycjonowanie

Link building to niezwykle istotny czynnik rankingowy Google, który przekłada się na widoczność stron internetowych w wynikach organicznych. Nie tylko artykuły SEO pomagają w takim pozycjonowaniu – także artykuły sponsorowane.

Pozycjonowanie przez content

Dzięki artykułom sponsorowanym firma może dostarczać informacji o działaniach marki, nowej ofercie czy wydarzeniu, wraz z odnośnikami do strony internetowej firmy. Artykuły sponsorowane mogą być również dobrym sposobem na budowanie profilu linkowego strony – takie odnośniki są istotnymi czynnikami rankingowymi wyszukiwarki Google. W przypadku tego rodzaju treści jest możliwość samodzielnego wyboru miejsca publikacji, które nie jest masowo wykorzystywane do redystrybucji linków przez konkurencyjne strony. Artykuły SEO i artykuły sponsorowane idą ze sobą w parze, wpływając na widoczność w Google. Jednak należy kierować się kilkoma zasadami, które mają bezpośredni wpływ na pozycje w wyszukiwarce.

Jak artykuły sponsorowane pomagają w pozycjonowaniu?

Nie każdy artykuł sponsorowany pomaga poprawić pozycję w wyszukiwarce Google. Niezwykle istotną kwestią jest optymalizacja strony internetowej, która musi posiadać wartościowe treści i podstrony, do których kieruje się linki z artykułów sponsorowanych. Realizując strategię pozycjonowania, artykuły SEO i sponsorowane powinny być ostatnim elementem układanki. W pierwszej kolejności należy zadbać o właściwą strukturę strony i poprawność pod kątem technicznym – użytkownicy często rezygnują z jej odwiedzenia ze względu np. na wolne wczytywanie. Ponadto, witryna musi mieć adekwatne treści ofertowe, ponieważ artykuły SEO i sponsorowane zazwyczaj kierują do podstron ofertowych. Bez wykonania takich kroków, publikacje stracą swój potencjał, a działania przyczynią się do marnowania budżetu marketingowego.

Jak tworzyć artykuły pod kątem pozycjonowania?

Niezależnie od tego, czy tworzymy artykuł SEO, czy artykuł sponsorowany, należy w treści zamieścić link do promowanej strony internetowej. Może kryć się pod anchor linkiem ze słowem kluczowym lub przybierać formę adresu URL. Pozycjonowanie przez content jest bardzo skuteczną strategią marketingową, jednak nie należy zapominać, że teksty powinny powstawać nie tylko dla robota wyszukiwarki, lecz przede wszystkim czytelnika. Dotyczy to zarówno artykułów SEO, jak i artykułów sponsorowanych. Powinny dostarczać użytkownikowi jakąś wartość – w przeciwnym wypadku jest mała szansa, że kliknie w podany link i zapozna się z ofertą firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj